Our Skin
A late-night call unfolds between two strangers, set against unfocused, dreamlike black-and-white images. This real audio recording of a conversation between a woman named Jane and a U.S. army veteran gets off to a tentative start, and just like the two callers, we are also groping in the dark: why is this man calling this woman, and what’s their relationship? She offers him a listening ear, that much is clear. The topics soon become deeper as the man talks about his vulnerabilities and problems. The shots pull into focus and become images of graceful dancers. Then it turns out that the woman also has a confession to make, and the conversation takes an unexpected turn. As the exchange flows between awkwardness, eroticism, tension and emotion, we witness two people who need to make contact, despite their superficial differences.