Orgasm Inc.
Hired by Vivus to compile an erotic video for test subjects, documentary filmmaker Liz Canner became intrigued by the phenomenon. What exactly is FSD? Is it really a disease? And how big a coincidence is it that all the debates on FSD are sponsored by the pharmaceutical industry?
She followed developments within this multi-million dollar sector over a nine-year period, speaking to scientists, psychiatrists, and porn consultants about the possible need for medication. In the meantime, armed with a healthy dose of curiosity, she sets out to identify the sexual problems women experience. She visits the Good Vibrations vibrator museum, she talks to a woman who is voluntarily testing a massage device called an orgasmatron because she has never had an orgasm during intercourse, and she meets Leonore Tiefer, chair of A New View Campaign, which argues the case that women's sexual problems are a great deal more complex than the industry would have us believe.