Turn Over the Stones
Sami spent years in prison, cut off from society. Now he is free, but he still finds it hard to forgive himself. He lives in a tiny container in the middle of the Israeli desert, while the big house he once built for his wife Kohava stands empty. Sami, who suffers from bipolar disorder, wrote countless letters to Kohava from prison. In this student film from the Israeli Sapir College, we hear excerpts from the letters he sent fromĀ prisons all around the world, from Spain and France to Venezuela. They are the sensitive writings of a wounded soul, about everyday matters such as a cooling breeze or new sandals, and also about his dream that his parents, wife and child were suddenly standing next to him. He writes about his dwindling zest for life, the fire inside him that is dying, about his fear and shame. And about the way he sees his fellow prisoners, and recognizes the monsters lurking deep within them.