The Jewish Underground
It took the Israeli secret service Shin Bet four years to get their hands on the Jewish Underground, a right-wing terrorist organization. After carrying out several successful attacks on Muslims in the early 1980s, the group developed a plan to destroy the Dome of the Rock. According to former agents of Shin Bet, if they had succeeded it could have sparked nuclear war in the Middle East—perhaps even a new World War. Director Shai Gal reconstructs the events in the form of a detective story with dramatizations and interviews with key figures, including the perpetrators, who claim they have nothing to hide. But the scope of the film isn't limited to past events, because the rabbis who probably gave orders for the Jewish Underground attacks were protected from above and never punished. As Gal shows, the ties between members of the Jewish Underground and the Israeli political sphere are stronger than ever.