One Child Nation
Filmmaker Nanfu Wang was born in 1985, during the 35-year period of China’s one-child policy. When memories of her childhood surface after the birth of her first child, Wang returns from her home in the U.S. to her village in China.
Gradually, it becomes apparent how everyone cooperated with these inhuman practices. And while the Chinese government describes the one-child policy as a success, it now uses murals, education and cheery propaganda films to brazenly dictate a two-child policy.