My Name is Salt
Year after year, thousands of families move to a barren desert in India. They work for eight months straight to produce the "whitest salt in the world", until monsoon season is upon them. My Name is Salt patiently observes the intense work done by a family of salt pan workers. Atmospheric shots set the tone: an empty landscape with an upside down bicycle, a jet plane flying high above, a bird on a heap of wood, insects flying around a lamp, salt walls in the morning sun. With a detached engagement, the film follows the daily operations in the salt fields: the raking, the tamping of mud, the hammering of the tools, as well as moments from everyday family life. At the end of the season, they collect the salt and load it up for sale before the heavy monsoon rain comes to turn the desert into sea.