My Name is Salt
Jaar na jaar trekken talrijke families naar een dorre woestijn in India. Acht maanden werken ze, tot de moesson invalt, om ‘het witste zout van de wereld’ te winnen. My Name Is Salt toont de intensieve arbeid van deze familie van zoutwinners. Sfeerbeelden zetten de toon: een leeg landschap met omgekeerde fiets, een hoog overvliegend straalvliegtuig, een vogeltje op een boomstam, insecten fladderend rond lamplicht en zoutwallen in de ochtendzon. Dagelijkse handelingen worden aandachtig maar afstandelijk gefilmd: het harken en schuiven over de zoutvlakte, het aanstampen van de aarde, timmeren van gereedschap, kneden van brooddeeg, haren vlechten, scheren, wassen en uitrusten. Aan het eind van het seizoen wordt het zout zorgvuldig verzameld en ingeladen voor de verkoop. En dan komt de regen en verandert de woestijn weer in een zee.