Judges Under Pressure
The judges refuse to sit by and let this happen, and are trying to turn the political tide through demonstrations, as well as workshops and presentations at large music festivals. 2020 saw the biggest protest in Polish history, with countless concerned Polish citizens and fellow lawmakers from across Europe expressing their solidarity and calling attention to the flagrant constitutional violations.
The film follows Judge Igor Tuleya, the face of the protest movement, as he works both inside and outside the courtroom. His black humor brings an occasional note of lightness to this urgent and shocking topic, without detracting from the seriousness of the constitutional horror scenario unfolding in this EU member state.