Onder mijn huid
O, wat zou Tracy haar beste vriendin graag vertellen wat haar bezighoudt. Ze verven elkaars nagels met henna, proberen mango's uit de boom te gooien en spelen en lachen samen. Ondertussen slikt Tracy stiekem medicijnen tegen hiv en maakt ze zich zorgen omdat ze zich de laatste tijd wat minder sterk voelt. Houdt ze haar belofte aan haar inmiddels overleden moeder en blijft ze verzwijgen dat ze het virus heeft? Of deelt ze haar geheim met haar beste vriendin?
Zonder al te veel drama vertelt Tracy in voice-over haar verhaal. Aan de buitenkant kun je het niet zien, zegt ze. Maar goed ook, want in het dorp zijn ze bang voor hiv. Gaandeweg krijgen we een beeld van haar leven op het Oegandese platteland, waar wordt gekookt boven een vuurtje en de vrouwen samen met jerrycans op pad gaan om water te halen. Naar het ziekenhuis gaat Tracy echter alleen en dat valt haar zwaar. Moet ze haar belofte aan haar moeder dan toch verbreken?