Miga's Journey
In de gedramatiseerde documentaire MIGAS REJSE onderneemt de tienjarige Miga een spannende reis. Op zoek naar zijn zus Nara, die op een dag zonder iets te zeggen verdwenen is, neemt hij stiekem de trein naar de grote stad, Ulan Bator. Daar sluit hij vriendschap met een paar zwerfkinderen, die in tunnels onder de grond wonen en hem misschien kunnen helpen zijn zus te vinden. Het leven in de stad is heel anders dan het leven dat Miga gewend was, op de uitgestrekte vlakten van Mongolië. Miga’s vader had ooit tweehonderd paarden, maar in een vreselijk strenge winter zijn ze allemaal doodgevroren. Sindsdien heeft de familie het erg moeilijk.