The Water Eyed Boy
Als kleuter maakte Hermeto Pascoal een fluitje van de stengel van een pompoenplant om er samen met de vogels muziek mee te maken. Zijn liefde voor de geluiden uit de natuur is levenslang bij hem gebleven. Ze spelen een grote rol in de muziek van de vermaarde Braziliaanse componist, bandleider, dirigent en multi-instrumentalist – of ‘de tovenaar’, zoals hij in Brazilië wordt genoemd.
The Water Eyed Boy verbeeldt de wereld van Hermeto Pascoal in een compositie van beeld en geluid, een visueel klankgedicht waarin flarden interview en concertregistratie zijn verweven met impressionistische beelden. Samen vertellen ze het verhaal van de albino-jongen uit Olho d’Água, het dorp uit zijn jeugd, die zich een eigen universum schiep.