Fantasy, Fantasy
Coming of age-film waarin de zusjes Molly en Smilla (11) ons meenemen in hun wereld van autisme. We zien hoe de tweeling op symbiotische wijze houvast vindt bij elkaar. “Pijnlijk” noemen ze hun aandoening: het veroordeelt je ongewild tot een andere wereld, omdat je niet ‘normaal’ bent. De zelfbewuste zusjes zetten de kijker aan het denken met hun terloopse filosofische opmerkingen. Bestaat normaal wel? En zo niet, waarom is er dan wel een woord voor?
Binnen de veilige omgeving van hun lagere school, zangles en slaapkamer voelen ze zich veilig. Maar naarmate de tijd verstrijkt en de puberteit aanbreekt, dringt de echte wereld zich op. Molly knipt haar haar af; een eerste scheurtje in de symbiose met haar tweelingzus. Als zij als eerste zo ver is om de stap naar de middelbare school te zetten, breekt er een angstige fase aan voor de twee. Een ode aan moed en authenticiteit in een tijd waarin uniformiteit steeds vaker de norm lijkt te zijn.