Letting You Go
“Ik wil gewoon slapen. Ik ben moe,” aldus de 27-jarige Sanne. Ze lijdt aan een borderline-persoonlijkheidsstoornis, chronische depressie en slapeloosheid. Negen jaar lang onderging ze behandeling, maar zonder resultaat. Het leidt bij haar tot het besluit om te stoppen met leven. Om haar vader en vrienden niet onnodig te traumatiseren, kiest ze voor zelfeuthanasie, een meer humane manier van zelfdoding. Het geeft haar naasten de ruimte en tijd afscheid van haar te kunnen nemen. Regisseur Kim Faber volgt Sanne in haar laatste weken, waarin ze voorbereidingen treft voor de naderende dood en kostbare tijd doorbrengt met haar vader. De documentaire, waarmee Faber dit jaar afstudeerde aan de HKU, wisselt momenten van bezinning – heeft ze wellicht nog twijfels? Is ze bang voor waar ze haar geliefden mee opzadelt? – af met meer praktische zaken, als het kiezen van de muziek voor de uitvaart, het doen van de laatste boodschappen en het schoonmaken van het appartement. Een intiem en dapper portret van een jonge vrouw die rust zoekt en een vader die haar besluit te steunen.