Diese Tage in Terezin
Drie vrouwen bezoeken samen de Tjechische plaats Terezin, voorheen: Theresienstadt. Hun motieven zijn net zo uiteenlopend als hun achtergonden. De Israelische Victoria is zangeres en ze zoekt naar een eigen manier om de holocaust te begrijpen. Filmmaakster Sibylle keert terug naar de stad waar haar Duitse ouders op vakanties altijd langsreden, maar nooit stopten. De eveneens joodse Lena emigreerde van Rusland naar Israel. Het idee dat in het gebied duizenden mensen zijn verdwenen zonder een spoor na te laten, kan ze moeilijk verdragen. Daarom wil ze ten minste één van deze overledenen een gezicht geven: de cabaretartiest Karel Svenk. Terwijl hij in het getto verbleef, schreef Svenk zo‘n 130 liederen en cabaretvoorstellingen. De ‘Charlie Chaplin van Theresienstadt’, zoals hij vaak genoemd werd, bezat het ongewone talent om actuele gebeurtenissen om te zetten in satire en wist zelfs onder zware omstandigheden zijn publiek aan het lachen te maken.