Eureka! - Living with Lions
In de tweede aflevering uit de Britse serie AFRICA’S CHILD, EUREKA! LIVING WITH LIONS, volgen we een Keniaanse schooljongen, lid van de Maasai-stam, tijdens zijn alledaagse bezigheden. ’s Morgens eerst zoete thee drinken met zijn moeder en zeven broertjes en zusjes, daarna de geiten hoeden, en naar school. Na school opnieuw de geiten hoeden, en dan is er tijd om te praten met zijn vader over het leven en de politiek. Zijn vader is de baas, en zijn moeder doet het werk samen met zijn zusje, dat niet naar school kan omdat daar geen geld voor is. Zijn moeder doet het huishouden, repareert de hut als het nodig is, en maakt samen met de andere vrouwen van het dorp sieraden die ze verkopen aan toeristen. Iedere zondag is er een kerkdienst onder de boom vlak buiten het dorp, waar de Maasai leren dat sommige van hun gebruiken niet deugen.