Isingiro Hospital
INSINGIRO HOSPITAL geeft een indringend beeld van een ziekenhuis in Noordwest-Tanzania, een van de armste gebieden van Afrika, die niet of nauwelijks op steun kan rekenen van overheid of internationale hulporganisaties. De doktoren in het ziekenhuis werken volgens een combinatie van westerse geneeskunde en inheemse tradities. Malaria, meningitis en aids nemen epidemische vormen aan. De verspreiding van aids wordt verder in de hand gewerkt door onvoldoende voorlichting en een schrijnend tekort aan mensen en middelen. Aan de hand van een portret van de vijftienjarige Jessica, die is verkracht en besmet blijkt met HIV, geeft deze documentaire een beeld van de ongelijke strijd die patiënten en de dokter en zijn staf dagelijks moeten voeren.