Mor-vran
Brétagne: een opname van de zee, gevolgd door een kaart van de kust. Vervolgens sfeerbeelden van de verschillende eilanden: de havens, een molen, schapen, een vuurtoren, begraafplaatsen. De vrouwen gaan in het zwart gekleed. In de havenstad Brest heerst volop bedrijvigheid. Een zeeman bezoekt de kermis en wint een ketting. Per boot keert hij terug naar het eiland Sein. Ten gevolge van een storm zal hij daar nooit aankomen. Na weken spoelt zijn lichaam, met de ketting, aan. Op Sein begint men de stormschade te herstellen. Een jong paar praat over de toekomst: de aanschaf van een huis en van een boot. Een weduwe bezoekt de begraafplaats. Met MOR-VRAN zette Jean Epstein zijn reeks van films over de Bretonse kust voort. Deze film was duidelijk als een stomme film geconcipieerd: tussentitels verklaren de handeling, terwijl de muziek de stemmingen accentueert. Met pregnante beelden creëert Epstein een sombere sfeer: de zee laat zware littekens achter op de eilanden voor de Bretonse kust, maar desondanks gaat het leven verder.