Mookie
Mookie is een vrolijk Antilliaans-Surinaams jongetje van negen jaar. Later als hij groot is wordt hij geheim agent, en in zijn verbeelding is hij dat eigenlijk al. Tijdens een lesje klokkijken op school mijmert hij: "Acht uur sta ik op... dus... kwart over acht komt de bus me halen... dus... dan ben ik om negen uur op het werk... en om negen uur 's morgens... pakken we de boef... ja." Als er even geen boeven zijn om te vangen, dan speelt hij met de andere kinderen op het pleintje bij zijn huis. Maar soms is hij ziek. Mookie heeft sikkelcelanemie, een chronische ziekte waardoor hij vaak moe is, of pijn heeft. Eén keer was hij zo ziek dat hij bijna niet meer wakker werd. Hij had toen een droom die hij nog aan niemand heeft verteld. Met zijn ontwapenende persoonlijkheid nodigt Mookie de kijker uit in zijn belevingswereld, waar de dingen zijn zoals ze zijn en waar niets erg is. Waar spelen belangrijker is dan praten, en de dood geen reden tot huilen.