Miasteczko
Een film die de basisproblemen van een klein, ingedommeld stadje beschrijft om ze daarna te veralgemeniseren. Het leven in de stad wordt op een indringende manier geobserveerd. Investeringen hebben tot nu toe geen uitwerking gehad, maar ooit is het stadje beroemd geweest om zijn schoenmakers. Tegenwoordig zijn die wegens een gebrek aan materiaal genoodzaakt om hun beroep half in de illegaliteit uit te oefenen. De zwarte handel in leer bloeit. De jongelui trekken naar de grotere steden. De camera registreert de mensen die achterblijven langs de smalle betonnen wegen, in de kleine werkplaatsen en in de cafés, waar dronkaards een oude schlager zingen. De vele close-ups hebben een symbolische en sfeerbepalende functie.