A Strange Love Affair with Ego
Van kinds af aan keek filmmaker Ester Gould op tegen het blakende zelfvertrouwen van haar oudere zus Rowan. Haar tomeloze creativiteit en natuurlijke schoonheid hebben een jaloersmakende uitwerking op haar omgeving. De wereld ligt aan haar voeten, het universum is haar speeltuin. Maar kan zo’n groot gevoel voor eigenwaarde ook te ver gaan?
In dit indringende en persoonlijke beeldessay verkent Gould de toenemende maatschappelijke obsessie met onszelf. Onder invloed van sociale media wordt de druk om een fantastisch geslaagd leven te leiden steeds groter, individuele ontplooiing lijkt het allerhoogste goed. Met de biografie van haar zus als leidraad volgt Gould een aantal succesvolle personen in het uitgaansleven en de kunstwereld, die in gesprekken of interviews reflecteren op het zelfvertrouwen dat ze tentoonspreiden en een relatie leggen met hun werkelijke “ik.”
Dromerige ensceneringen verbeelden intussen het verhaal van zus Rowan, geïllustreerd met tekstfragmenten uit briefwisselingen tussen de zussen. Langzaam begint Gould vraagtekens te zetten bij de verhalen van haar interessante zus, leidend tot een onthutsende ontknoping.