Capriccio
Filmmaker Ole Askman vergelijkt het verkeer in Kopenhagen met een orkest dat een politieagent nodig heeft als strenge dirigent. Op het muzikale ritme van Tsjaikowski's compositie Capriccio Italien leidt de agent het verkeer in goede banen. Dat Askman een politieagent als hoofdpersoon had gekozen, werd hem in het 'revolutiejaar' 1968 door sommigen niet in dank afgenomen. Een van zijn revolutionaire filmcollega's schold hem daarom uit voor varken.