Where We Belong
Hoe beleven kinderen de scheiding van hun ouders? Deze film laat vijf kinderen uit drie gezinnen – de tweelingzusjes Alyssia en Ilaria, broer en zus Carleton en Sherazade, en de al iets oudere Thomas – aan het woord. Ze vertellen over de aanloop naar de scheiding en wat er daarna gebeurde: over hoe hun moeder wegging bijvoorbeeld, of over hoe ze tussen hun vader en moeder moesten kiezen en hoe ze zich moesten aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid.
Op een nuchtere en vaak verrassend volwassen manier doen ze hun verhaal en delen ze hun inzichten – niet alleen over zichzelf en hun eigen gevoelens, maar ook over hun ouders. Ook verwoorden ze wat ze van de scheiding geleerd hebben. De interviews gaan vergezeld van sfeervolle beelden van de kinderen in hun dagelijks leven: op de kermis, aan zee, op een bowlingbaan, in de auto – waarbij de ouders op de achtergrond blijven. De soms dromerige, contemplatieve sfeer wordt versterkt door het poëtische sound design en de meditatieve muziek.