Albino United
De beginbeelden tonen een bruine moederborst die een witte baby voedt. De baby is weliswaar van het negro\'efde ras, maar heeft door een pigmentafwijking geen tint. Deze zogeheten albino's moeten, omdat hun huid en ogen daar overgevoelig voor zijn, zoveel mogelijk het zonlicht vermijden. In Tanzania hebben ze nog een vijand: landgenoten die geloven dat ze een kostbaar ingredi\'ebnt zijn voor een magische toverdrank, die bescherming biedt tegen boze geesten. Zo is er een macabere handel ontstaan in lichaamsdelen van albino's, die verkocht worden aan medicijnmannen. De regering heeft maatregelen genomen en treedt streng op tegen deze albinojagers. \i Albino United\i0 volgt de gelijknamige, uit albino's bestaande voetbalploeg die in een Tanzaniaanse competitie speelt. Hoewel ze niet alle wedstrijden winnen en het soms aan de stok krijgen met een scheidsrechter die tegen hen zou fluiten, slagen ze er wel in begrip te kweken voor hun benarde maatschappelijke positie. Uit de gesprekken met spelers wordt duidelijk dat ze niets bijzonders willen, behalve een 'gewoon leven' en 'gelijke kansen'. Dat dit niet eenvoudig is, blijkt als ze een uitwedstrijd spelen in een regio die levensgevaarlijk is voor albino's. Niettemin stemt \i Albino United\i0 hoopvol, al is het maar omdat stervoetballer Didier Drogba de jongens een hand geeft.