Passen
Jolanda vouwt zorgvuldig de zakjes snoep dicht die op tafel liggen. Morgen gaat ze naar een andere school voor gehandicapten en ze wil haar klasgenootjes een afscheidscadeautje geven. Zij heeft van hen allemaal lieve brieven gekregen waarin iedereen zegt dat ze haar erg zullen missen. De dertienjarige Jolanda doet in haar vrije tijd aan stijldansen en ze kan alles - van de Engelse wals en de tango tot de quickstep. Er wordt een danswedstrijd gehouden in een feestzaal die net verbouwd wordt, en de presentatie is in handen van een vrouw die in een rondzingende microfoon moet praten, maar dat mag de pret niet drukken. Op haar laatste dag op school danst Jolanda ook, maar dan de polonaise met haar juf en klasgenootjes.