My One Legged Dream Lover
‘Ampufilie‘ zou het kunnen heten in het Nederlands: het vallen op mensen die een of meerdere ledematen missen. is de Engelse benaming. De Australische radiopresentator Catherine Duncan mist al vanaf haar geboorte een arm en een been en weet niet wat ze ziet wanneer ze op het Internet stuit op de website van Carol Davis: . Via deze website maakt Duncan kennis met de , ofwel mannen die haar als eenarmige en eenbenige adoreren en begeren om haar stompjes. In MY ONE LEGGED DREAM LOVER gaat de flamboyante, humoristische Duncan op onderzoek in de wondere wereld van de amputatie-fetisjist. Deze wereld roept tegenstrijdige gevoelens in haar op. Aan de ene kant bestrijdt Duncan al haar hele leven de insnoerende schoonheidsidealen die haar tot een afwijkende engerd maken, aan de andere kant is het idee nu eens begeerd te worden juist vanwege haar gehandicapte lichaam ook erg aanlokkelijk. De nadere kennismaking met de wereld van geamputeerden en hun aanbidders maakt haar gevoelens nog ingewikkelder. Eigenlijk voelt ze zich meer thuis tussen de gekke, lustvolle aanbidders die net als zij afwijken van het normale en hun marginalisering hebben geaccepteerd, dan bij de geamputeerden die zich verzameld hebben in de strenge en juist nastreven zo normaal mogelijk door het leven te gaan.