Dirty Pictures (Hotel Diaries 7)
In de briljante opening zit filmmaker John Smith in een hotelkamer in het Palestijnse Bethlehem Inn. Hij wacht gespannen met lopende camera. Het hotel is gerenoveerd nadat het Israëlische leger eruit is getrokken, maar de geschiedenis laat zich niet wegpoetsen. Het plafond is in verzet... Het vergt de scherpe blik en het droge Britse commentaar van John Smith om dit te openbaren. Onpretentieus en schijnbaar volledig geïmproviseerd filmt hij de hotelkamer waar hij verblijft en levert hij zijn persoonlijke, politiek getinte commentaar. Het tweede deel van de film speelt zich af aan de overkant, in een hotelkamer in Oost-Jeruzalem, waar Smith het relaas over zijn belevenissen bij de Israëlische bezetting van Palestina voortzet. Op geniale wijze weet hij de monstruositeit van de geschiedenis naar een menselijke schaal terug te brengen. Dirty Pictures is de zevende film in de serie Hotel Diaries.