Infinite Football
Bekroond regisseur Corneliu Porumboiu (in 2006 winnaar van de Camera d’Or in Cannes voor 12:08 East of Bucharest), is zelf zoon van een scheidsrechter en raakte gefascineerd door het plan van Laurentiu, de broer van een jeugdvriend. Met een kleine filmploeg keerde hij terug naar zijn geboortestad Vaslui, waar Laurentiu nog steeds woont. Vaak is de filmmaker ook zelf in beeld als hij Laurentiu interviewt over de nieuwe spelregels, zijn werk als gemeenteambtenaar en de wendingen die zijn leven hebben genomen.
De bron van de veranderdrang blijkt te liggen bij een ingrijpende beenblessure die het leven van Laurentiu op zijn kop zette. Met een bewonderenswaardig doorzettingsvermogen, maar vol onderhuidse tragiek blijft hij strijden voor voetbal 2.0 − en verder.