En rig mand
In deels speelfilm- en deels documentaire vorm schetst de film een portret van de multi-miljonair Hans Smith, die zijn kapitaal vergaarde als eigenaar van de Substralfabrieken. Fabrieken die kunstmest voor snijbloemen en kamerplanten produceren. Op ironische wijze toont de film vier in scène gezette dagen uit het leven van de miljonair die een reconstructie zijn van belangrijke episoden uit zijn leven. Smith, die in 1921 werd geboren in de Kopenhaagse arbeiderswijk Norrebro, geniet van zijn rijkdom. In de zomer woont hij in Beverly Hills en in de winter in Monte Carlo. Smith: "My wife is 25 years younger than me. I enjoy life. Heaven can wait."