The Story of Milk and Honey
Deze korte experimentele video maakt deel uit van een groter project dat bestaat uit foto’s, tekeningen en tekst. Hierin beschrijft Basma al-Sharif op gedetailleerde wijze hoe een niet nader genoemde persoon er maar niet in slaagt een liefdesverhaal te schrijven zonder politieke context. “Elke keer als mij naar mijn project wordt gevraagd, lieg ik”, zegt het personage.
Via een voice-over brengt al-Sharif, die zelf een tijdlang niet kon reizen naar Palestina, al die beelden, brieven en Arabische liefdesliedjes samen. Zo ontstaat een meanderende film over een mislukt liefdesverhaal, families zonder gezichten, landbouwboeken waarin planten ontbreken en anonieme mensen op de boulevard van Beiroet.