The Little Gray Man
Antonio Mendez was vijfentwintig jaar meestervermommer van de CIA. Met hulp van Hollywood zette hij een afdeling op die elke mogelijke identiteit kon creëren. Daarbij gold ‘de echt goede spionnen hebben geen vermommingen nodig, die zijn gewoon oninteressant’ - de kleine grijze man uit de titel. Onzichtbare soldaten van de Koude Oorlog. Zoveel rollen speelde Mendez, dat zijn eigen identiteit er een van werd. ‘Je moet jezelf eraan herinneren, wat je zou doen als je jezelf was.’