Birds
Regisseur David Hinton en choreografe Yolande Snaith creëerden een bijzondere dansfilm door natuuropnamen van vogels opnieuw te monteren. Tegen een soundtrack van vogelgeluiden en sporadische ritmische muziek rennen, springen en vliegen vogels van alle grootten en kleuren door elkaar heen. Blauwe vogels springen rondjes om groene vogels, vreemde eenden gooien keer op keer het hoofd in de nek, een uil springt onhandig door het veld en watervogels rennen rechtop over het water. Twee grote roofvogels houden elkaar in de lucht bij één poot vast en draaien als molenwieken rond. De makers verzamelden onverwachte bewegingen van vogels, naast de meer gebruikelijke beelden van een huppend vogeltje of een grote zwerm vogels die heen en weer vliegt. Met herhaling en afwisseling schiepen ze uit de schoonheid van de natuurbeelden een moderne en fascinerende dans.