Bratja-taboensjsjiekie
Het familiegraf van de Kozjgarjevs ligt vlakbij het gigantische Tengiz-olieveld, in het Goerijevski-district van Kazachstan. Hier leven en werken de broers Amanzjel en Beisembai Kozjgarijevs, de nieuwe generatie herders. De oudste van de twee broers staat aan het hoofd van een familie van paardenherders en doet zijn werk zo goed dat hij er al vele prijzen mee heeft verdiend: de Prijs van de Republiek Kazachstan, vele ordes en medailles en ontelbare openbare titels. Plaatselijke autoriteiten bezoeken de familie zo nu en dan om hen te voorzien van produkten en benodigdheden, en ook van films om de spaarzame vrije uurtjes te vullen. Maar dit zijn tijdelijke en onbelangrijke zaken. Alleen de strengheid en schoonheid van de natuur, de steppen en de wilde paarden zijn in staat de pijn van het harde en altijd voortdurende werk te verlichten voor de twee broers, die het werk hebben overgenomen van hun voorvaders. Eens te meer wordt de tijd buitenspel gezet in Kazachstan.