With Grace
Grace is dertien jaar en woont met haar ouders en haar acht broers en zussen op het platteland in Kenia. De regen is alles voor dit gezin, want neerslag doet de gewassen groeien en zorgt voor voedsel.
In een raamvertelling neemt Grace ons mee terug in de tijd, toen het gezin werd getroffen door rampspoed. Een periode van extreme droogte, waarbij de kleine Grace bang was dat haar vader naar de stad zou moeten vertrekken om werk te zoeken, werd gevolgd door een storm die hun provisorische dak van golfplaten en takken verwoestte. “De regen die ons altijd opvrolijkte was opeens gevaarlijk geworden”, stelt Grace in de voice-over.
Maar zelfs midden in een crisis kan er nog gelachen worden en uiteindelijk komt het hechte gezin er weer bovenop in deze vrolijke vertelling, die ondertussen ook laat zien welke impact klimaatverandering heeft op kleine agrarische gemeenschappen.