Plyna tratwy
Voor iedere opgroeiende jongeman komt er een moment dat hij niet langer kinderspelletjes kan spelen, maar naar een baan moet gaan zoeken. De jongeman in deze film woont in een dorp dat middenin een bos in een rivierengebied ligt. Hij leeft zeer dicht bij de natuur; hij lokt vogels, voert ze en hij vist. Maar bovenal gaat zijn interesse uit naar het werk van de houthakkers. Hij observeert hen bij het vellen van de bomen en hij helpt hen bij het laden van de boomstammen op vlotten, die de rivier afdrijven. Uiteindelijk voegt hij zich bij de vlotters en wanneer hij zijn eerste loon uitbetaald krijgt en zijn eerste, nog schuchtere, blik naar een meisje werpt is de tijd gekomen om afscheid te nemen van zijn jeugd.