Berlin Diary
Een visueel verslag van Rosemarie Blank's observaties van Berlijn, de stad waar zij oorspronkelijk vandaan komt. Vanuit het gevoel nooit ergens helemaal thuis te zijn en haar herinneringen aan het Berlijn uit haar verleden, probeerde ze er achter te komen waarom veel buitenlanders zich juist in Berlijn zo op hun gemak voelen. Dit verslag van het dagelijks leven in de metropool legt vast hoe deze groep mensen er leeft en overleeft. De ontmoetingen vonden altijd spontaan plaats in de openbare ruimte, vaak zonder dat de maakster vooraf wist wie zij voor zich had. Zo raakt ze in gesprek met Arabieren, Turken en Koerden die in de stad leven en ontmoet ze musici en andere levenskunstenaars die van elders gekomen zijn. Voor hen is de Duitse hoofdstad een bron van inspiratie, die hen de mogelijkheid biedt een zelfstandig bestaan op te bouwen. Vrijwel allemaal laten ze op een opgewekte manier zien hoe zij zich thuis voelen in Berlijn, zonder het gevoel te hebben de eigen culturele achtergrond te hoeven ontkennen.