The Chimera of Heroes
In de jungle van Farmosa, Argentinië, is een blanke man Eduardo Rossi - de trainer van een groep Toba indianen die maatschappelijk gemarginaliseerd is. Rossi heeft de Aborigen Rugby Club opgericht, waar hij de groep rugby leert spelen en leert hun waardigheid en rechten te verdedigen. Doel is het spelen van een wedstrijd tegen professionele spelers. Een overwinning moet hun eer herstellen. Met een enorme gedrevenheid probeert Rossi zijn spelers te motiveren en een groepsgevoel te kweken. Zijn motto: Vijf vingers vormen samen een vuist. Dezelfde geestdrift legt hij aan de dag voor zijn verzameling oorlogstuig. Goede connecties bij het leger brengen hem op het spoor van een WWII tank. We volgen hem bij al zijn activiteiten, ook als hij speelt met zijn hond of een voetmassage krijgt van zijn vrouw. Dan vertelt hij dat hij vroeger iets tegen joden en indianen had, racistisch was dus, en op een bepaald moment besloot om te veranderen. En wel door dit team op te zetten: verenigen door te sporten.