In alle stilte
De 47?jarige Will van Sebille is schrijfster, getrouwd, moeder van twee dochters en leidt ogenschijnlijk een gelukkig leven. Maar ze draagt al jaren een geheim met zich mee: als 17?jarig meisje deed zij in 1967 afstand van een zoon. IN ALLE STILTE neemt ons mee terug naar 1967. Het gezin wordt beschouwd als de hoeksteen van de samenleving en ongehuwd moederschap als een schande. Niet alleen in moreel opzicht trouwens, een wetenschappelijk standaardwerk uit die tijd beschrijft buitenechtelijke zwangerschappen als "een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid". Jonge meisjes die in verwachting zijn, wordt dan ook zeer dringend aangeraden om 'vrijwillig afstand te doen' van hun kind. Uit het verhaal van Will van Sebille blijkt dat er heel wat vraagtekens zijn te zetten bij deze nadruk op vrijwilligheid.