Michel Petrucciani
Portret van de in 1999 overleden Franse jazzpianist Michel Petrucciani, die werd geboren met een erfelijke aandoening, die broze botten en een klein postuur veroorzaakt. Petrucciani was nog geen meter lang en woog dertig kilo. Omdat hij niet naar school kon, luisterde hij van jongs af aan veel muziek en ontpopte zich als een wonderkind. Op dertienjarige leeftijd beleeft hij zijn eerste optreden. Dat is de start van een bloeiende carrière; hij verhuist naar Californië en later naar New York en dompelt zich onder in het nachtleven, waar hij letterlijk van restaurant naar optreden wordt gedragen door zijn vrienden. Zijn liefde voor muziek wint het van zijn pijn: zijn botten breken bij de minste aanraking en regelmatig speelt Petrucciani door met gebroken vingers. In deze boeiende muziekdocumentaire worden interviews met Amerikaanse en Franse collega-artiesten afgewisseld met vraaggesprekken met de vingervlugge muzikant zelf. Familiefoto's en archiefmateriaal illustreren het leven van deze bijzonder getalenteerde pianist. Ook komen zijn ex-vriendinnen openhartig aan het woord. Ondanks zijn lichamelijke beperkingen hield Petrucciani er een opmerkelijk turbulent liefdesleven op na en liet hij veel gebroken harten achter. Op 36-jarige leeftijd overleed hij aan de gevolgen van een longaandoening.