Plastic China
Op zoek naar werk verlieten de ongeschoolde ouders van Yi Jie hun gebied van herkomst. Ze sorteren en recyclen nu plastic afval uit Europa, de Verenigde Staten en Azië. Het gezin leeft letterlijk tussen bergen plastic en gore verbrandingsdampen. Toch weten de kinderen altijd verborgen schatten te vinden: een zakje met ballonnen, mooie tijdschriften om plaatjes uit te knippen en nieuwe verhalen mee te maken. Het biedt ze een blik op een ander, zoveel rijker leven, vol kansen die zij nooit zullen krijgen. Yi Lie kan niet eens naar school; volgens de baas omdat haar vader alles verzuipt, volgens haar vader omdat hij te weinig verdient. Het lijkt een uitzichtloze situatie. De baas en zijn gezin dromen nog wel van een betere toekomst. Als ze Yi Jie en haar vader meenemen naar een protserige autobeurs, staan die daar geheel verloren, in een wereld waarbij ze nooit aansluiting zullen vinden. Deze schrijnende, dicht op de huid geschoten film heeft geen uitleg nodig, de beelden vertellen een universeel verhaal over sociale ongelijkheid.