The Highwater Trilogy
Tijdens een wervelstorm stappen kleine mannen in regenpakken dapper voort over een kustboulevard, drijvende ijsbergen vanuit een boot gefilmd, een overstroomd stadje waar mensen doorheen roeien of hun stoep proberen droog te scheppen. In drie delen schetsen nieuwsbeelden uit de jaren twintig haarscherp de verhouding tussen mens en natuur. In alledrie rukt het water op en kan de mens slechts roeien met de riemen die hij heeft. De natuur heeft hem niet nodig om te bestaan. De film is een les in nederigheid, een meditatie in de ontelbare grijsschakeringen van nitraatmateriaal. Met muziek van David Lang en Michael Gordon, en een libretto door Deborah Artman.