Sarajevogänget
"Ik begrijp niets van alle ellende hier. Ik heb niemand kwaad gedaan, heb geen enkel raam gebroken. Ik ben onschuldig.....en ik wil hier niet langer leven." Aldus Faris, een twintiger uit Sarajevo, die bij het zien van het in puin geschoten ziekenhuis van Sarajevo zijn emoties de vrije loop laat. Sarajevogänget is het resultaat van heteen jaar lang volgen van een vriendenclub van vier jongeren in Sarajevo. Moe van alle politieke berichtgeving hebben deze jongeren zich teruggetrokken in een subcultuur,waarin zij muziek maken, drinken, praten en elkaar steunen. Illustratief voor hun levenswijze is dat zij op de avond van het ultimatum, waarin door de VN werd geëist dat de Bosnische Serviërs hun zware wapens rond Sarajewo zouden verwijderen, niet naar de nieuwsberichten op de radio luisterden. In plaats daarvan gaven ze een underground concert en maakten plezier: "Deadlines interesseren ons niet."