Ebb and Flow
Rodrigo is een jonge dove man die aan de rand van de stad Recife woont. Deze korte film volgt hem in zijn dagelijks leven, zonder toegevoegd commentaar of interviews. Fraaie beelden tonen hem aan het werk bij een autodealer, waar hij audioapparatuur installeert. Omdat hij het zelf niet kan horen, gebruikt hij inventieve manieren om de apparatuur te testen. Veel geld is er niet, en het blijkt dat zijn ex-vrouw zijn uitkering voor zichzelf houdt. Met moeite maar ook met optimisme houdt de dove man zich staande in de wereld van de horenden. Thuis zorgt hij liefdevol voor zijn dochtertje, met haar oma die af en toe een handje toesteekt. Het meisje is helemaal ingespeeld op de beperking van haar vader. Ze leert gebaren van hem maar maakt af en toe ook handig misbruik van de situatie. In een gesprek in gebarentaal met een vriend schept Rodrigo op over een one night stand met een mooie vrouw. Maar als hij bij zijn dokter langsgaat voor een controle, worden we geconfronteerd met de communicatiebarrière tussen arts en patient, een herinnering aan hoe moeilijk het kan zijn om informatie beschikbaar te maken voor mensen met een handicap.