The Bridge of Mitrovica
Sinds de oorlog van 1999 is Mitrovica een etnisch verdeelde stad in Kosovo. De brug die de stad vroeger verbond, scheidt nu de Albanese van de Servische kant. Twee voormalige inwoonsters van Kosovo, de ene Albanees, de andere Servisch, wonen nu met hun ouders in Zwitserland. De meisjes stemmen ermee in dat een camera ze volgt tijdens de reis naar hun vaderland. Ze denken na over het verzoek van de filmmaker om elkaar een hand te geven op de brug die hun twee volkeren nu scheidt. Zullen ze dat doen nadat ze in hun dorp teruggekeerd zijn en de ellende en wanhoop hebben aanschouwd die de laatste tien jaar heerst in Kosovo? Naast dialogen tussen de meisjes en monologen waaruit hun angst en bezorgdheid blijken, bevat deze road movie ook de overwegingen van de regisseur zelf, die op een ander resultaat had gehoopt.