In the Shadow of the Sun
In Tanzania verspreiden toverdokters nog altijd het geloof dat de lichaamsdelen van een albino rijkdom en voorspoed brengen. Dat bijgeloof is zo sterk dat albino's moeten vrezen voor hun leven, en in veel gevallen zelfs niet thuis kunnen wonen. Tegen de achtergrond van een reeks brute moorden op albino's proberen twee mannen met albinisme hun droom na te jagen. Josephat voert al een groot deel van zijn leven campagne tegen de discriminatie van albino's en reist van de ene naar de andere gemeenschap om mensen te confronteren met hun daden. Zijn educatie heeft hem door moeilijke tijden geholpen, zegt hij, en nu probeert hij anderen te onderwijzen. De vijftienjarige Vedastus wil niets liever dan een opleiding. Hij is slim en creatief, maar zijn slechte zicht verhinderde een schoolcarrière. Nu hoopt hij vurig op een nieuwe kans bij een speciale school. Om hun doelen te bereiken moeten Josephat en Vedastus niet alleen de vooroordelen van anderen, maar ook hun eigen angsten overwinnen, want achter elke hoek schuilt een moordenaar. Josephat gebruikt daartegen de rede als schild: "We kunnen niet alleen maar vanwege onze kleur vluchtelingen zijn in ons eigen land."