Luciano Berio
Luciano Berio is zonder twijfel een van de populairste moderne musici. In zijn werk als componist en uitvoerder heeft hij een enthousiate, trouwe en zeer gevarieerde schare van aanhangers opgebouwd. Zijn populariteit houdt direct verband met zijn persoonlijkheid. Hij is nieuwsgierig, eclectisch, heeft vele interesses en combineert een haast vanzelfsprekende creativiteit met een serieus onderzoek naar alle aspecten van de muziek en de techniek daarvan. Zijn muziek is diep geworteld in zijn geboorteland Italië en omvat een breed spectrum van genres: traditionele muziek, folk, exotische muziek, jazz en het hele klassieke repertoire.De film is gedraaid in gebieden waar Berio in het bijzonder van houdt: Toscane en de Ligurische kust. Ook zijn gedeeltes te zien uit de veelgeprezen televisie-serie die Berio in 1972 maakte als introductie op de moderne muziek, C'E MUSICA E MUSICA, en zijn verscheidene van zijn composities te horen.