The 1957 Transcripts
Op 29 oktober 1956 werden 49 inwoners van het Palestijnse dorpje Kafr Qasim in koelen bloede door soldaten van de Israëlische grenspolitie vermoord. Het waren mannen en vrouwen die terugkwamen van hun werk op de velden buiten het dorp, maar ook kinderen. Zij werden gedood, omdat ze niet wisten dat die dag onverwacht de avondklok met een uur was vervroegd. Toen zij naar huis kwamen, werden zij zonder pardon neergemaaid.
The 1957 Transcripts ontrafelt de achtergrond, de uitvoering en de gevolgen van de massaslachting. Het doet dat met getuigenissen van overlevenden, historici en de journalist die de moordpartij drie dagen later in de publiciteit bracht, maar ook met een re-enactment van de militaire rechtszaak tegen elf bij de moordpartij betrokken soldaten.