All About Looking
All about looking is de tweede van drie films over de Amerikaanse kunstenaar Jim Dine. De eerste, JIM DINE: CHILDHOOD STORIES, ging over de vormingsjaren van de kunstenaar, die in de jaren zestig tot de Pop Art werd gerekend. In all about looking wordt Dine's werkmethode belicht aan de hand van een drie weken durende cursus die hij gaf aan de Internationale Sommerakademie für Bildende Kunst in het Oostenrijkse Salzburg. De kern van Dine's opvatting is dat het niet om het 'eindprodukt' gaat, maar om het artistieke proces waarbij de nadruk ligt op een uiterste concentratie. Ook eist de kunstenaar dat zijn studenten elke dag hun tekenwerk van de vorige dag uitgummen. Na aanvankelijke protesten zien de studenten de waarde van deze werkwijze in omdat het hen sterkt in hun technische en artistieke capaciteiten.