Ernesto 'Che' Guavara, le journal de Bolivie
Ernesto 'Che' Guevara was waarschijnlijk een van de beroemdste marxistische revolutionairen en guerillastrijders die de wereld ooit gekend heeft. Hij was Argentijn van geboorte maar bracht een groot deel van zijn leven in dienst van Fidel Castro in Cuba door. Toen eind jaren zestig in Bolivia een communistische opstand werd voorbereid, vertrok hij naar La Paz. Hier kwam hij in 1967 om het leven. Aan de hand van zijn dagboek uit deze periode reconstrueert de film Ernesto 'Che' Guevara de laatste weken van 'Che'. Op afstandelijke maar toch betrokken wijze vertelt de film het verhaal van een groep mannen en vrouwen die het idee van sociale gerechtigheid met geweld wilden verdedigen.