Rollen Frederick Stewart werd eind jaren zeventig een nationale televisiebekendheid in Amerika. Hij was de man die bij duizenden sportevenementen op televisie altijd te zien was met een regenboogkleurige Afro-pruik. Later kwam hij als herboren christen vooral met het bordje ‘John 3:16’ op het scherm, verwijzend naar de bijbelse passage. Aan de hand van interviews, , , archiefbeelden van Stewarts ‘televisieoptredens’ en passages uit zijn autobiografie vertelt de debuterende Sam Green het tragische levensverhaal van ‘The Rainbow Man’ annex ‘John 3:16’. Permanente aanwezigheid in de media werd voor Stewart zo‘n obsessie, dat hij in 1992 een vrouw gijzelde en drie uur zendtijd eiste om het einde van de wereld aan te kondigen. Nu zit hij in een gevangenis te Los Angeles zijn straf uit: drie keer levenslang. Een parabel over de hogedrukketel van aaneengesloten media-evenementen die Amerika is en hoe een individu zich daarbinnen eenvoudig kan opblazen.