The Boxing Girls of Kabul
In het stadion in Kabul waar ooit vrouwen werden gestenigd onder het bewind van de Taliban, wordt nu boksles gegeven. De meisjes die er trainen, zijn vastbesloten te laten zien dat ze moderne, vrije vrouwen zijn. Ze vechten letterlijk voor aanzien, van zichzelf en hun land. De filmmakers spreken met hun families, maar volgen vooral de meisjes tijdens de trainingen, waar trainer Sabir Sharifi er alles aan doet om 'zijn' meiden klaar te stomen voor de Olympische Spelen in 2012. De meisjes hebben veel te danken aan hun vrijdenkende ouders, die hen leren dat vrouwen net zo veel waard zijn als mannen. En dat er meer is in het leven dan het huwelijk, want als er geen man voorbij komt "dan wordt boksen hun levenspartner". Toch is lang niet elk gezin eensgezind in zijn steun. Een boksende zus is voor veel broers niet iets om trots op te zijn. De verdeeldheid die sommige families kenmerkt, lijkt in het hele land voelbaar. Waar in Kabul vrouwen mogen boksen, vinden er in andere delen van het land nog stenigingen plaats. Is Afghanistan er klaar voor de wereld te laten zien dat hier boksende vrouwen op topniveau vandaan komen? Het moment van de waarheid komt wanneer de meisjes naar het buitenland mogen om daar voor het eerst in de ring te vechten.